Hoe krijg je gratis meer bezoekers op je website
Gratis meer bezoekers op uw website krijgen, dat klinkt natuurlijk veel te mooi. Gratis bestaat niet, zo is mij altijd voorgehouden. Toch is het wel degelijk mogelijk om zonder kosten extra bezoekers naar uw website te lokken. U zult er wel wat voor moeten doen, maar u hoeft er geen marketing expert voor in te huren.
Tel uw eigen uren en creativiteit even niet mee, dan zijn de volgende tips uitstekend om gratis meer bezoekers op uw website te krijgen.
Organiseer of sponsor een lokaal benefiet evenement
Wanneer u in uw omgeving een organisatie kent die wel wat sponsoring kan gebruiken, dan is dat de manier om de eigen website in het zonnetje te zetten. Want wanneer u lokale ondernemingen helpt, dan helpen zij u op hun beurt weer aan gratis publiciteit! Ja maar, dat is niet gratis zult u tegenwerpen.
Want sponsoring kost geld. Echter, met sponsoring bouwt u ook naamsbekendheid en goodwill op, en de extra klikken die het uw website oplevert zijn dan in feite een bonus.
Schrijf een leuk persbericht om gratis bezoekers te krijgen
Zeker in de komkommertijd, maakt u kans op gratis publiciteit wanneer u een leuk persbericht plaatst. Probeer het een beetje algemeen te houden, anders loopt u het risico dat het bericht niet overgenomen wordt.
Vertel iets van algemeen belang over (of achter) uw product of dienst en vermeldt terloops de website. Gegarandeerd succes.
Houd een blog bij en strooi kwistig met gratis adviezen
Bloggen, het hoort bij ondernemen. Mensen smullen van uw persoonlijke verhalen. Het geeft ze de kans toch een beetje kennis te maken met de persoon achter de website.
En net als in de real world, is verkoop nog altijd een beetje gunnen. Dus wanneer uw blog de mensen aanspreekt, levert dat al gauw gratis extra bezoekers op. Wees niet bang wat van uw expertise weg te geven. Uiteindelijk gaat het om het vertrouwen.
Heeft u dat eenmaal gewonnen dan is de kans veel groter dat mensen een volgende keer uw website kiezen wanneer ze tot aankoop overgaan.
Hergebruik bestaande content
Hoewel kopiëren uit den boze is, kunt u best bestaande content (bijvoorbeeld Youtube instructiefilm) gebruiken om hiervan een kei van een artikel te maken. Stuur dat vervolgens per mail aan alle klanten en geïnteresseerden.
Vergeet niet er een call-to-action aan toe te voegen, liefst in de vorm van een link naar de website. Uiteraard stuurt u ze dan wel naar je best verkopende pagina. Hetzelfde stuk kunt u ook plaatsen op bijvoorbeeld LinkedIn of Facebook.
Op die manier vergroot u het bereik en daarmee het aantal gratis potentiële bezoekers, enorm. Trouwens, het is niet verboden daarbij vrienden en kennissen in te schakelen om de link nog even verder te delen en te verspreiden.
Vraag om reviews
Sommigen mensen zweren erbij. Gewoon uitblinken in wat u het liefste doet. Geen concessies doen, geen gebedel om aandacht. Laten zien dat uw bedrijf de beste is. Gratis bezoekers volgen dan vanzelf.
Maar er is niets mis mee om het geluk een handje te helpen. Vraag klanten en bezoekers een review achter te laten op Facebook of Google Maps. Linkje er in naar uw website helpt natuurlijk enorm!
0 reacties