Hoe maak ik de ideale salespagina

Er kan aardig wat inspanning en tijd gaan zitten in het bedenken en ontwikkelen van een product of dienst. Het is begrijpelijk dat u na deze inspanning verlangt naar een snelle en vloeiende online verkoop. Het kan echter lastig zijn om een potentiële klant via een beeldscherm tot koopgedrag te motiveren. Hoe zet u een zichtbare glimlach en charmante winkelpraatjes om in digitale verkoopmanoeuvres? Met behulp van de ideale salespagina!

Wat is een salespagina?

Een salespagina is een webpagina waarop een bezoeker tot een daadwerkelijke aankoop over kan gaan. Het is het eindstation binnen de aanschaffing van een product of dienst. Deze pagina moet de potentiële klant dus tot de aankoop weten te motiveren. Het dient simpelweg als het laatste zetje dat eventuele overgebleven twijfels weg kan nemen.

Hoe creëer je een juiste salespagina?

Er zijn verschillende methodes die u hierbij kunnen gaan helpen. Hieronder een aantal opgesomd.

 Maak gebruik van de AIDA-formule.

Deze formule stelt dat het efficiënt is om volgens vier verschillende fases te werken.

Attention (aandacht) Vang eerstens de aandacht van de lezer. Dit kan door bijvoorbeeld gebruik te maken van een pakkende slogan.

Interest (interesse) Vervolgens is het van belang om de interesse van de lezer op te wekken. Zorg voor herkenning en identificatie. Stel bijvoorbeeld een aantal vragen waar de lezer zich in kan herkennen of vermeld een eigen ervaring.

Desire (verlangen) Verleid de bezoeker met mooie uitkomsten. Laat bijvoorbeeld eindresultaten zien die met uw product of dienst te bereiken zijn. Ook kunt u succesverhalen weergeven.

Action (actie) Ten slotte is het de bedoeling dat de bezoeker overgaat tot actie. Oftewel het maken van een aankoop.

Zorg voor een juist taalgebruik.

Schrijf uw tekst in een taal die verstaanbaar is voor het publiek dat u wilt bereiken. En onthoud hierbij: less is more. Een tekst met veel overbodige woorden zal voor meer verwarring zorgen dan een tekst met weinig, maar relevante woorden. 

Maak gebruik van psychologie.

Geef bonussen en/of creëer schaarste. Het voelen van pijn of geluk heeft invloed op ons emotionele brein. Geef dus bijvoorbeeld aan dat de klant een extraatje kan ontvangen bij het bestellen van uw product. Ook kunt u juist aangeven dat het product nog maar een beperkte tijd op uw website beschikbaar zal zijn.

Zorg voor overzicht.

Niemand zit te wachten op een jungle aan opties. Creëer dus bijvoorbeeld een duidelijke link die de klant doorverwijst naar de betaalpagina.

Ontneem eventuele bezwaren.

Ten slotte is het uiteraard van belang om uw product zo mooi mogelijk te omschrijven en om zo veel mogelijk bezwaren bij de klant te ontnemen. Met behulp van deze tips kunt u veranderen in een uitmuntende online marketingsagent en bestaat de kans dat uw verkoopcijfers de lucht in zullen schieten.

 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *