Wat is een goede landingspagina

Iedereen met een website zou een goede landingspage moeten hebben. Toch beginnen veel ondernemers een website zonder zich af te vragen wat een goede landingspagina is en hoe die eruit ziet. De landingspage is namelijk de pagina op uw website, waar u de klant een duidelijke aanbieding doet. Een dergelijke pagina moet de bezoekers dus overtuigen om zijn voorgenomen aankoop af te ronden. Het is uw verkooppagina. Zonder één of meerdere goede  landingspagina’s loopt u gegarandeerd klanten mis. Lees hier wat een goede landingspage is.

Een goede landingspagina gaat maar over één ding

Stel een bezoeker is op internet aan het zoeken naar informatie over depressie. Hij twijfelt, zoekt meer informatie maar raakt gaandeweg overtuigt en doet een online test. Nu zou u de aanbieder van de test kunnen zijn, maar ook bijvoorbeeld een product tegen depressie of een cursus omgaan met depressie. Wanneer de bezoeker een link aantreft naar uw website is het niet handig als hij dan op de “welkom” pagina belandt. Hij wil iets doen met zijn depressie, aan u hem te overtuigen.

Een goede landingspagina houdt de aandacht vast

De landingspagina is bedoeld om van de bezoeker een lead te maken. Hij moet dus actie ondernemen. Inschrijven voor een cursus, aankoop van een boek, of zich inschrijven voor een nieuwsbrief. Maak op de landingspagina duidelijk wat uw aanbod is en zorg ervoor dat de bezoeker op uw pagina blijft. 

Houd het overzichtelijk

Bezoekers worden kregel wanneer informatie onduidelijk is of overbodig. Betuttel ook niet teveel. Behandel de bezoeker zoals u zelf zou wensen. Wees eerlijk en open en vertel wat uw aanbod inhoudt en wat mensen ervan kunnen verwachten (“stel u voor dat u elke dag op staat met een glimlach op uw lippen…”). Laat het echte overtuigen maar over aan de klanten, door bijvoorbeeld recensies op te nemen (“wat anderen zeggen van mijn cursus…”).

Een goede landingspagina heeft een duidelijke zichtbaar CTA knop

Vooral bij mobiele versies lijkt de CTA knop soms lastig te vinden. Dat is bijvoorbeeld de verzend of koop of inschrijfbutton. Check of dat bij u soms ook zo is. U zou niet willen dat een bezoeker afhaakt omdat hij de knop niet kan vinden waarmee hij zich kan inschrijven. Check ook of het werkt zoals het moet werken. U zult de eerste niet zijn die geen inschrijvingen ontvangt voor uw fantastische cursus omdat een button niet werkt.

Vraag niet teveel

Is een bezoeker eenmaal zo ver dat hij wil kopen of inschrijven, jaag hem dan niet weg! Wanneer u hem de hemd van het lijf vraagt, dan zit hij allang bij een andere website. Vraag u af welke gegevens strikt noodzakelijk zijn, zoals een emailadres en bij aankoop, een verzendadres.

Zorg voor deel buttons op uw landingspagina

Heeft u een goede landingspagina, zorg er dan voor dat hij gemakkelijk gedeeld kan worden. Niets is beter dan een persoonlijke aanbevelingen van een klant, wanneer deze u pagina kan delen met anderen. Bijvoorbeeld op Facebook, Google+ of Pinterest. Een mailoptie is ook niet verkeerd.

Houd u zich aan deze richtlijnen dan lukt het u vast een goede landingspagina te maken. Probeer telkens met splittesten of u de conversie van uw landingspagina’s nog kunt verbeteren. 

0 reacties

Open chat
1
Hoi. Interessant artikel?
Wist je dat we een educatief platform hebben met waardevolle informatie voor ondernemers zoals jij?